TURNIEJ KLAS O TYTUŁ „KLASY FAIR PLAY”

I PUCHAR DYREKTORA SZKOŁY. Rok szkolny 2025/2026

Regulamin:

I. Zasady uczestnictwa:

● W turnieju biorą udział klasy 4 – 8.

● Ocenie podlegać będzie:

  1. Zachowanie klas podczas lekcji, przerw, imprez, akademii i apeli szkolnych;
  2. Zachowanie klas podczas wycieczek i innych wyjść poza teren szkoły;
  3. Kultura zachowania wobec nauczycieli i innych pracowników szkoły podczas lekcji, przerw – na korytarzach i na boisku;
  4. Kultura zachowania podczas lekcji, przerw – na korytarzach i na boisku (utrzymanie porządku w myśl hasła: „Twój wkład ma znaczenie, podnieś papierek”, wprowadzenie zasady: ”Precz z hałasem”; „Stop wulgaryzmom”.

● Dodatkowe punkty przyznawane będą za:

  • Okolicznościowy wystrój sal lekcyjnych;
  • Wywiązywanie się z dbania o swoje podręczniki – „Okładka na każdy podręcznik” i rozliczenie się w bibliotece szkolnej z książek/podręczników z ubiegłego roku;
  • Dyżur szkolny i inicjatywy podejmowane przez klasę na rzecz społeczności szkolnej;
  • Udział w akcjach organizowanych na rzecz potrzebujących;
  • Strój szkolny na co dzień i strój galowy w czasie uroczystości.

● Tytuł „Klasy fair play” i nagrodę Dyrektora Szkoły zdobywa zespół klasowy, który zgromadzi największą liczbę punktów.

● Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzenia dodatkowych konkurencji.

● Klasa, która rażąco będzie łamać przepisy Statutu SP 70 może zostać zdyskwalifikowana.

II. Cele:

  1. Promowanie kulturalnego zachowania oraz właściwych postaw społecznych;
  2. Motywowanie do podejmowania inicjatyw społecznych;
  3. Zintegrowanie zespołów klasowych;
  4. Aktywizowanie i motywowanie do pracy na rzecz klasy i szkoły;
  5. Zwiększenie zaangażowania w życie szkoły;
  6. Wspólna zabawa na zasadach fair play;

III. Termin:

● październik 2025r. – czerwiec 2026r.

IV. Zespół oceniający:

● Honorowy patronat –dyrektor szkoły;

● Wychowawcy klas;

● Nauczyciele uczący poszczególnych przedmiotów;

● Opiekun SU;

● Opiekun grupy wiekowej 4 – 8.

V. Zasady punktacji:

●Wyniki punktacji podsumowane będą dwukrotnie:

w styczniu – I półrocze (wyniki bieżące, jakie osiągnęła klasa);

początek czerwca – II półrocze (przyznanie tytułu „Klasy fair play”).

●Punkty będą przyznane za:

 – średnią ocen z zachowania:

I miejsce – 50pkt;

II miejsce – 40pkt;

III miejsce – 30pkt;

IV miejsce – 20pkt;

V miejsce – 10pkt

VI – X miejsce – 5pkt

 – okolicznościowy wystrój sali:

I miejsce – 30pkt;

II miejsce – 20pkt;

III miejsce -10pkt;

IV – X miejsce – 5pkt

– dyżur szkolny:

I miejsce – 30pkt;

II miejsce – 20pkt;

III miejsce – 10pkt;

IV – X miejsce – 5pkt

 – okładka na każdy podręcznik:

I miejsce – 30pkt;

II miejsce – 20pkt;

III miejsce – 10pkt;

IV – X miejsce – 5pkt

– strój szkolny:

I miejsce – 30pkt;

II miejsce – 20pkt;

III miejsce – 10pkt;

IV – X miejsce – 5pkt

 – akcje szkolne:

I miejsce – 30pkt;

II miejsce – 20pkt;

III miejsce – 10pkt;

IV – X miejsce – 5pkt

 – pochwały:

☺dyrektora szkoły x 20pkt,

☺nauczyciela przedmiotu i wychowawcy x 10pkt,

☺innych pracowników szkoły x 10pkt;

VI. Uwagi końcowe

● podsumowania turnieju dokonuje opiekun grupy wiekowej 4 – 8.

● wszystkie kwestie sporne rozstrzyga Dyrektor Szkoły.

VII. Nagrody

● fundatorem nagrody dla „Klasy Fair Play” jest Rada Rodziców.

Życzę dużo zapału, pozytywnej energii oraz satysfakcji z pracy na rzecz innych

i z rywalizacji na zasadach fair play.

 KLASA FAIR PLAY

to wywiązywanie się z obowiązków szkolnych i działanie na rzecz innych,

z zachowaniem na szóstkę i dobrymi manierami !!!

POWODZENIA!

Organizator turnieju:

Opiekun grupy wiekowej 4-8 –Małgorzata Lisowska

Przejdź do treści